Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. Bize danışın...

SSK VE BAĞ-KUR EMEKLİLİK HESAPLAMA
• En Erken Nereden ve Nasıl Emekli Olacağınızın Tespiti • SSK ve Bağ-kur Emeklilik Başvuruları • Emeklilik Hesaplama • Hizmetimiz Ücretlidir.
SSK ve Bağ-kur Sorularınız İçin Yazın: 

26 Ocak 2013 Cumartesi

Emeklilikte ödenen SGDP primleri geri alınabiliyor mu?

Emekli destek primi kesintisi geri alamıyor


Soru: Ben 67 yaşında emekli mühendisim(Emekli Sandığı), emeklilikten sonra 10 yıldır da yapı denetim şirketinde denetçi olarak görev yapıyorum. 900 TL maaşla. Belli bir resmi kesinti olduğunu biliyorum. Bu paranın bana nasıl ve ne zaman ödenmesi gerektiğini öğrenmek istiyorum.

Yaşar GÖKSEL

Cevap: Yapı denetim firmasında emekli aylığını kestirmeden çalıştığınıza göre, destek primine tabi olarak çalışıyor olmalısınız. İşveren ücretinizden yüzde 7.5 oranında destek primi keser, ayrıcayüzde 22.5 da kendisi olmak üzere aylık ücretinizin yüzde 30 u oranında destek primi öder. Ayrıca yüzde1-6.5 arasında değişen oranda da iş kazası ve meslek hastalığı sigortasına prim öder.  Sosyal güvenlik destek priminin maalesef iş kazası geçirmeyip, meslek hastalığını yakalanmayan emekliye hiçbir faydası yok. Emekli aylığını yükseltmediği gibi, çalışma hayatını sonlandıran emekliye iadesi de söz konusu değil.  Sonuç olarak destek primi kesintilerinizi geri alamazsınız. 


Ekrem SARISU - POSTA

Değerli ziyaretçi; SSK ve Bağ-kur Ücretli Emeklilik Hesaplamaları ve Emeklilik Başvuruları için Hizmet veriyoruz. Emeklilik başvurusu ciddi iştir yanlış başvuru yaparak mağdur olmayın. İletişim İçin Yazın: emeklilikuzman@gmail.com